środa, 12 sierpnia 2015

Kupmy busa, czyli trochę o podróżach

Busem przez świat


ekipa_wyprawy  Sami o sobie mówią tak: "Busem Przez Świat to studencki projekt podróżniczy zakładający objechanie świata starym hipisowskim busem jak najniższym kosztem. W 5 lat busik przejechał już 53 państwa na 5 kontynentach w 12 wyprawach i pokonał ponad 150 tysięcy kilometrów. Projekt zaowocował jednym z najpopularniejszych blogów podróżniczych w Polsce, 2 książkami i dziesiątkami naśladowców"

  Jest blog, jest kanał na YouTube. I jest grupa ludzi, którzy mają pomysł na siebie, ogromne pokłady pasji i fascynację światem. Grupa ludzi, która postanowiła kupić busa i tym busem poznawać nowe miejsca. Co zyskali? Niezliczoną ilość przygód i pieniędzy, bo noclegi nie kosztowały ich ani złotówki.
  Ja poznałam ich filmową wersję, dopiero potem otworzyłam bloga. Zacznę więc od tego, co robią na YouTube. Jedną z rzeczy, którą nagrywają jest program "Wehikuł Podróżniczy". Coś genialnego, strzał w dziesiątkę i tak dalej. Zajmują się tym dwie osoby, Karol i Wojtek, i opowiadają o podróżach, bo o czym by innym. Mówią o sposobach na tanie podróżowanie, o potrzebnych językach, o ciekawych miejscach. Obalają mity o Stanach i podają inspirujące filmy. Program ten jest dla mnie czymś tak trafionym, że oglądałam poszczególne odcinki po kilka razy.
  Co jeszcze można obejrzeć na kanale? Filmy z wypraw. A trochę ich było. Ameryka, Europa, Australia. Po obejrzeniu każdego wideo chce się kupić takiego właśnie busa i po prostu powtórzyć ich przygody, co do jednej, przysięgam.

  A oprócz kanału, mamy bloga. Fantastycznego podróżniczego bloga. Tutaj mogłabym pisać i pisać. I chyba tak zrobię.
  Polecimy po zakładkach, dobrze? "O projekcie", czyli o co właściwie chodzi. Warto się z tym zapoznać, żeby jakoś się połapać. Chociaż, wiadomo, nie jest koniecznie. Bo chodzi o podróże i cieszenie się życiem.
   "Wyprawy" podzielone na lata. I masa wpisów, nie przeczytałam tego wszystkiego, bo ciągle robię coś innego, ale z tego co przeczytałam wyciągnęłam masę rzeczy, a przede wszystkim jedno. Muszę kiedyś przeżyć coś takiego. Chociaż podróże fascynują mnie od dawna, ci ludzi obudzili we mnie kolejną falę zafascynowania tym tematem.
   I kilka innych zakładek, o książkach, bo książki mają wydane, o festiwalach z różnych lat, poradniki, galeria. Aż dochodzimy do felietonów. Lubię tę formę wypowiedzi, czytam, gdzie znajdę. Żałuję tylko, że "Busem przez świat" napisali ich tak mało, bo wszystkie są naprawdę znakomite.
   To są główne zakładki, ale na górze strony, napisane mniejszymi literami są następne. Mniej ważne dla czytelnika, rzecz jasna. Znalazłam tam jedną perełkę. "Nasza lista marzeń". Mimo że zaraz podam link do bloga i kanału, muszę dodać osobny link do tej listy! Lista busowych marzeń
Ach, byłam zobowiązana, ponieważ ten spis aż pachnie inspiracją. A spora liczna jest już zrealizowana, więc dochodzi świadomość: "to można zrobić".

  Dlaczego o tym piszę? Dlaczego to tak odbiega od książkowej tematyki? Odpowiedź jest prosta. Nie interesuję się tylko książkami czy dramatami, to przecież jasne. Fascynują mnie podróże i fascynuje mnie to, jak inni ludzie zwiedzają świat. Na razie biernie obserwuję, a kiedyś mogę przecież dołączyć do tych, którzy przeżyli zagranicą niezliczoną ilość przygód.

I podaję linki:
Blog Busem przez świat
Kanał Busem przez świat







3 komentarze:

  1. Fajnie że ludzie potrafią się skrzyknąć o zrobić coś wspólnie, ale ja bym chyba nie wytrzymała 5 lat na obczyźnie. Szczególnie ze nie lubię wyjazdów które trwają więcej niż 2 tygodnie. Wiec to chyba nie dla mnie.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. Coś innego, taka odskocznia od książek. :)
    (Mój blog)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiedz mi, czy oni nie wystąpili swojego czasu w Familiadzie? Bo coś mi się kojarzy :P Ogólnie uważam, ze inicjatywa jest the best, ale sama hm, sama bym się chyba nie odważyła xd nawet planowanej przeze mnie i chłopaka podróży autostopem po Europie już się boję, ale czasem trzeba zrobić w życiu coś szalonego! :D

    OdpowiedzUsuń