piątek, 31 lipca 2015

Harry Potter Characters Book TAG + podsumowanie lipca

Harry Potter Characters Book TAG 


   Zostałam nominowana do tej zabawy przez autorkę tagu, więc nie mogłabym tego nie zrobić. Tym bardziej, że cały wpis dotyczył będzie Harry'ego Pottera, mojej ogromnej miłości. Dziękuję KittyAilla za możliwość zrealizowania tego tagu, chociaż kiedy przeglądałam jej wersję, stwierdziłam, że to wcale nie będzie takie łatwe. 


Harry Potter - bohater powszechnie znany i rozpoznawany w swoim świecie. 
Zaczęło się bardzo przyjemnie, bo łatwym zadaniem. Katniss Everdeen, bohaterka trylogii Suzanne Collins, czyli "Igrzysk Śmierci". Mówię tutaj zwłaszcza o "Kosogłosie", gdzie ta postać stała się symbolem rebelii, ale już wcześniej, od pierwszej tomu, stała się zauważalna na każdym kroku.

Hermiona Granger - bohater, którego fascynuje nauka
Tutaj chwilę trwało zanim na coś wpadłam, ale jeśli mnie pamięć nie myli, do tej kategorii pasuje Colin Singleton z "19 razy Kathrine" Johna Greena. Przecież jest cudownym dzieckiem, a lubuje się w tworzeniu anagramów.

Ron Weasley - bohater z wielodzietnej rodziny
A tutaj miałam pewien problem, aż spojrzałam na półkę i zobaczyłam pożyczony egzemplarz "Rywalek". I pomyślałam o Aspenie, jeśli dobrze pamiętam, miał on sześcioro rodzeństwa.

Fred i George Weasley - bohater, który lubi się wygłupiać
Tylko jeden pomysł pojawił się w mojej głowie. Myślę o Allanie Karlssonie z powieści "Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął"

Artur Weasley - bohater, który eksperymentować i ulepszać różne rzeczy
Tutaj trochę nagięłam wytyczne. To tej kategorii przypasowałam Dawsona Cole'a z "Dla ciebie wszystko" spod pióra Nicholasa Sparksa. Zajmował się on naprawą samochodów, kiedy był nastolatkiem, ale raczej nie eksperymentował. Mimo wszystko nie miałam lepszego pomysłu, z wyjątkiem Leo (seria "Olimpijscy Herosi"), ale autorka tagu zdążyła go wykorzystać, a nie chciałam tego powtórzyć.

Lord Voldemort - zły bohater z nieciekawą przeszłością
Miałam pewien problem i wpadłam jedynie na pewną postać z "Morza spokoju". Myślę o osobie, która wyrządziła krzywdę głównej bohaterce, ale nie chcę napisać tu zbyt wiele, bo zdradziłabym zakończenie powieści.

Draco Malfoy - bohater, który jest przeświadczony o swojej wyższości nad innymi
Ach, Draco Malfoy, Draco, Draco, Draco. Draco!
Pomyślałam o Peterze Hayes, ale ponownie został w pewien sposób zaklepany przez autorkę tagu. I bardzo dobrze, bo dzięki temu przypomniałam sobie o Marcusie z "Ostatniej piosenki".

Syriusz Black - bohater, który jest wiernym przyjacielem
Gale z "Igrzysk Śmierci", nie wiem, co miałabym dodać. Mam wrażenie, że mało kto tej trylogii nie przeczytał, więc co się będę rozwodzić?

Peter Pettigrew - bohater-zdrajca
Moja propozycja polega na nieco innej zdradzie, bo myślę o Nikki z "Poradnika pozytywnego myślenia". Zdradziła głównego bohatera tak, jak żona może zdradzić męża. Nie tak, jak Peter zdradził Potterów.

Albus Dumbledore - bohater, który jest autorytetem dla innych.
Wpadłam jedynie na Annabeth z obu serii o bogach greckich i rzymskich Ricka Riordana. Zdecydowanie można ją uznać za pewien autorytet, jestem tego pewna.

Fleur Delacour - bohaterka, która jest typową kobietą
Nie wiedziałam, jak mam potraktować tę kategorię. Pomyślałam jedynie o Amandzie z "Dla ciebie wszystko". Przez "typową" rozumiem cechę negatywną, ale Amanda była zwykłą kobietą i nie ma w tym nic obraźliwego.

Hagrid - bohater z niebezpiecznym hobby
Margo! Margo z "Papierowych miast". Czy jej zniknięcia, nocne wyjścia i przygody były bezpieczne? Nie powiedziałabym.

James i Lily Potter - ulubiona para literacka
Percy i Annabeth. Od kiedy pamiętam uważam, że są stworzeni dla siebie. A serię tę po raz pierwszy czytałam sześć lat temu, jeśli mnie wspomnienia nie oszukują.


I nikogo nie nominuję, bo kompletnie nie mam pojęcia, kogo mogłam zaprosić do tej zabawy. Przepraszam!



A teraz mogę przejść do podsumowania lipca. Przeczytałam sześć książek przez ten miesiąc i jestem w miarę zadowolona, ale nie usatysfakcjonowana.

1. "Nigdy w życiu" - Katarzyna Grochola 
Moje pierwsze spotkanie z tą autorką, nie zakochałam się, ale nie mogę powiedzieć, że mi się nie podobało. Planuję przeczytać następne tomy.

2. "Papierowe miasta" - John Green
Przeczytane pod wpływem impulsu - Recenzja
 
3. "Tajlandia" - Martyna Wojciechowska
4. "Japonia (Kioto)" - Martyna Wojciechowska
Post o tych dwóch pozycjach pojawi się na moim blogu już jutro.

5. "Niebo odnalezione" - Katarzyna Grochola
Zbiór opowiadań tej polskiej pisarki, jestem w pewien sposób zauroczona, naprawdę. Recenzję mam już napisaną, ale jeszcze nie wiem, kiedy ją dodam.

6. "Dla ciebie wszystko" - Nicholas Sparks
Czy o tym trzeba wiele mówić? Sparks to Sparks, ja go lubię, bo uwielbiam dramaty, zwłaszcza te romantyczne. Zabieram się do pisania recnezji.


Zapraszam was do komentowania wpisu, jestem ciekawa, co o tym sądzicie. Chcecie czytać tagi? Czy interesują was moje podsumowania miesiąca?







6 komentarzy:

  1. Nie bij, dobrze? Tak ciężki mi się przyznać, ale... nie czytałam Harry'ego Pottera :( To źle, prawda?
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł z Margo i Marcusem! :)

    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam recenzję książki Sparksa, bo ja jakoś nie mogę się do niego przekonać. :(

    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  4. tagi są spoko, zwłaszcza takie z HP :)

    OdpowiedzUsuń